Friday, March 4, 2016

Amirudin bersama keputusan SPM yang diperolehnya, semalam




KUALA LUMPUR - Kegembiraan berganda buat seorang bapa, Abdullah Abu Bakar, apabila dua anaknya memperolehi keputusan semua A bagi setiap mata pelajaran yang diambil.
Lebih mengagumkan, salah seorang daripadanya, Amirudin Abdullah, 20, adalah pelajar orang kurang upaya (OKU) penglihatan yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Khas, Setapak, di sini.
Amirudin berkata, dia tidak menyangka mampu mencapai keputusan 9A memandangkan dia hanya memperoleh keputusan 7A ketika ujian percubaan.
“Dengan keadaan saya yang tak nampak, ia satu cabaran untuk saya terutamanya untuk subjek Matematik sebab perlukan saya lukis gambar rajah.
“Tapi saya telah berikan yang terbaik. Alhamdulillah saya dapat capai keputusan ini. Saya rancang untuk menyambung pengajian di Darul Quran, Kuala Kubu Baru sebab sekarang ini pun saya tengah jalani pengajian selama dua bulan. Kalau lulus ujian saya akan sambung ke peringkat diploma,” katanya.
Kejayaan Amirudin turut dikongsi bersama adiknya, Mardiah Abdullah, 18, pelajar Sekolah Menengah Agama Pedas, Negeri Sembilan, yang memperoleh keputusan 11A.
Sementara itu, Abdullah berkata, dia bersyukur dengan kejayaan yang dicapai kedua-dua anaknya itu sekali gus memenuhi hasratnya untuk melihat mereka memperoleh keputusan cemerlang.
Waluapun Amirudin cacat penglihatan sejak kecil, dia tidak pernah berputus asa dan sifat berdikari yang ada dalam diri anak sulungnya itu antara pendorong kejayaan yang dicapai.



- Copyright © SEKOLAH MENENGAH PENDIDIKAN KHAS (CACAT PENGLIHATAN) SETAPAK - Blogger Templates - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -